سئو داخلی یا On-Page SEO

سئو داخلی
سئو

سئو داخلی که به On-Site SEO و On-Page SEO هم شهرت دارد، به فعالیت هایی گفته می شود که با استفاده از بهینه سازی یک سری عناصر خاص، وب سایت بتواند بازدید کننده و ترافیک بیشتری را جذب کند. این مورد در نهایت باعث افزایش و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل می شود و در کل منظور ما از سِئو داخلی همان بهینه سازی محتوا و همچنین بهینه سازی کدهای HTML وب سایت است.

به عبارتی دیگر سِئو داخلی همان فعالیت هایی است که در داخل سایت انجام می شود تا به موجب آن مخاطبین بتوانند ساده تر و راحت تر با محصولات، خدمات و کالاهایی که در سایت تان قرار دارد، ارتباط برقرار کنند و همچنین سایت را با استانداردهایی که گوگل مشخص کرده، هماهنگ کنیم و همین سِئو داخلی در کنار سئو خارجی می تواند یک پروژه سئو موفق را پایه ریزی کند.

سئو داخلی On-Page SEO چیست؟

همانطوری که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم سِئو داخلی هم به کدنویسی HTML و هم به محتوا نظری خاص و ویژه دارد و در اصل بیشترین تمرکزش روی نحوه بهینه کردن این دو است. اگر بخواهیم یک مقدار عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم باید عنوان کنیم که یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای سئو داخلی ارتباط میان محتوا با خواسته های کاربران و مشتریان است.

برای اینکه این ارتباط عمیق تر شود باید به هنگام تولید محتوا به برآورده کردن خواسته های کاربران و مخاطبین هم توجه ویژه ای داشته باشیم و به هنگام انجام دادن سِئو داخلی باید بیشترین تمرکزمان به منافع مخاطب نهایی محتوای سایت باشد.

به طور مثال یک وب سایت در حدود کمتر از 8 ثانیه فرصت دارد که مخاطبین را به سمت خودش جذب کند و هرچه در این امر موفق تر باشد مخاطبین بیشتری را به سمت سایت هدایت خواهد کرد و کاربران با سایت تعامل بیشتری خواهند داشت و قطعاً این مورد روی تجربه کاربری آنها تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از عواملی که روی سِئو داخلی سایت تأثیری مثبت می گذارد اشاره ای کوتاه داشته باشیم.

مورد اول: استفاده از تگ عنوان برای بهبود سئو داخلی سایت

تگ عنوان یا Title Tags همان عنوان صفحه است که در واقع اولین موردی است که کاربر با آن در صفحات جستجوی گوگل آشنا خواهد شد و در اصل یکی از پرقدرت ترین سیگنال ها در سِئو داخلی هم به حساب می آید.

کاربر زمانی که یک کلمه، عنوان یا مطلب را در گوگل جستجو می کند با تگ عنوان یا همان تایتل در نتایج جستجو در بالای پنجره باز شده مرورگرها مواجه می شود و هر چه بیشتر روی ساخت این تگ تمرکز داشته باشید و از کلمات کلیدی و نام برند کسب و کار اینترنتی تان استفاده کرده باشید به طور حتم بازدید کننده های بیشتری را به سمت سایت تان هدایت خواهید کرد.

مورد دوم: استفاده صحیح از متا دیسکریپشن برای ارتقاء سئو داخلی

متا دیسکریپشن یا Meta Description که به تگ توضیحات متا هم مشهور است در اصل چکیده و خلاصه ای از محتوای تولید شده است که در نتایج جستجو نمایش داده می شود. به همراه متا تگ توضیحات، تگ تایتل هم که در بالا هم به آن اشاره کردیم در نتایج جستجو برای کاربر نمایش داده می شود و در واقع این دو فاکتور از عواملی تأثیرگذار در تصمیم گیری کاربر برای ورود به سایت هستند.

به طور مثال اگر کاربری کلمه سئو داخلی را در گوگل جستجو کند این امکان وجود داشته باشد که سایت ها به صورت اجمالی در این باره توضیح داده باشند. اما اگر یکی از سایت ها در تگ تایتل از کلمه آموزش ویدیویی هم استفاده کرده باشد و در قسمت متا دیسکریپشن هم مقداری در مورد آن توضیح داده باشد، از شانس بیشتری برای ورود کاربر برخوردار خواهد بود.

ویژگی هایی که می توان برای تگ توضیحات متا دیسکریپشن بر شمرد به صورت زیر است:

  • متا تگ توضیحات باید یکتا و منحصر به فرد باشد و در دیگر سایت ها یا دیگر صفحات سایت خودتان استفاده نشده باشد
  • از کلمات کلیدی که قرار است در متن به کار ببرید، استفاده کنید
  • تعداد کاراکترهایی که در متا دیسکریپشن استفاده می کنید حداقل بین 150 تا 170 کاراکتر باشد

مورد سوم: به کار بردن تگ  Alt در تصاویر

یکی دیگر از عوامل موثر در سِئو داخلی استفاده از تگ Alt در تصاویر و عکس هایی است که در سایت به کار می برید. در اصل این تگ نشان دهنده این است که این تصویر دارای چه محتوایی است و قرار است چه چیزی را به کاربر نشان دهد و خوبی استفاده از این تگ این است که اگر به هر دلیلی تصویری که در سایت قرار داده اید باز یا به اصطلاح لود نشود، تگ Alt باعث می شود نوشته ای در زیر این تصویر لود نشده، به نمایش در بیاید که در اصل این همان تگ Alt است و کاربر متوجه می شود که این تصویر در مورد چه چیزی صحبت می کند.

مورد چهارم: به کار بردن لینک های داخلی

لینک های داخلی یا به اصطلاح Internal Linking، به نوعی مانند یک تار عنکبوت محتواهای تولید شده جدید و قدیم را به هم مرتبط می کند تا هم ربات های گوگل برای جستجو در سایت و ایندکس کردن مطالب کار راحتی در پیش داشته باشند و هم کاربران و مخاطبین را برای مدت طولانی در سایت نگه داریم که به همین مورد، افزایش بانس ریت سایت یا کاهش نرخ فرار کاربر از سایت می گویند و از نظر گوگل تأثیر خیلی زیادی روی سئو داخلی سایت دارد.

اما در این بین باید یک نکته مهم را مد نظر داشته باشید:

گاهی اوقات محتوایی را تولید می کنید که نیاز است به یک وب سایت دیگر لینک دهی کنید. اگر مایل به انجام چنین کاری هستید حتماً از لینک های نوفالو استفاده کنید و هرگز بیش از حد از چنین لینک هایی (لینک های خارجی) استفاده نکنید به خاطر اینکه به سِئو داخلی سایت تان ضربه وارد خواهد کرد و اعتبار سایت تان را پایین می آورد.

مورد پنجم: برای ارتقاء سِئو داخلی سایت تان از قابلیت ریسپانسیو استفاده کنید

این روزها استفاده از گوشی های همراه همه گیر شده و خیلی از مردم برای استفاده از اینترنت از همین گوشی های هوشمند استفاده می کنند. ریسپانسیو (Respoensiv) باعث می شود تا سایت روی هر صفحه نمایشی از گوشی های همراه گرفته تا لپ تاپ، تبلت، فبلت و غیره به اندازه همان صفحه نمایش در بیاید و این موجب می شود که کاربر برای مطالعه صفحات با مشکل مواجه نشود.

قطعاً گوگل در این طور مواقع به ریسپانسیو بودن سایت اهمیت ویژه ای می دهد چرا که بازدید کننده هایی که از موبایلشان وارد اینترنت می شوند به نسبت اشخاصی که از کامپیوتر وارد اینترنت می شوند خیلی بیشتر است و قابلیت ریسپانسیو بودن سایت می تواند روی سِئو داخلی سایت تأثیر زیادی داشته باشد.

 

محتوا سئو داخلی را به صورت ویدیو نوشته ببینید

 

فایل پاورپوینت محتوا: دانلود کنید

فایل PDF محتوا: دانلود کنید

 

جهان، بدون موسیقی غیرقابل تصور است.

سئو وردپرس شما را بعد از مطالعه سئو داخلی، دعوت به شنیدن این موزیک آرامبخش بی کلام می کند:

Search Engine Optimizationسئو
نوشتهٔ پیشین
ووکامرس چیست و چه کاربردهایی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
سئو خارجی (Off-page SEO) چیست؟

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • علیرضا
    05/04/2020 04:48

    با سلام
    بنظرم خیلی از مشکلات سایتها از سئو داخلی شون هست.

    پاسخ
    • محمد امینی
      05/04/2020 13:40

      صحیح می فرمایید اول تمرکز بر روی سئو داخلی باید باشد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست