سئو خارجی (Off-page SEO) چیست؟

سِئو خارجی
سئو

سئو خارجی که به Off-Page SEO  هم مشهور است در اصل به تکنیک ها، روش ها و ترفندهایی گفته می شود که هدف اصلی آن بهینه کردن وب سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل است و تمامی این موارد بیرون از وب سایت انجام می شود تا به هر نحوی شده کاربران بتوانند سایت شما و محتواهای تولید شده توسط سایت تان را به سادگی شناسایی کنند.

به طور کلی سئو و بهینه سازی سایت به دو بخش اساسی و مهم سئو داخلی و سِئو خارجی دسته بندی می شوند که به طبع هر کدام وظیفه ای خاص بر عهده دارند و وظیفه کلی آنها این است که سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنند و قبل از ورود به بحث سئو خارجی اجازه می خواهیم یک مقدار در مورد سئو داخلی صحبت کنیم.

در اصل سئو داخلی به ترفندها، تکنیک ها و روش هایی گفته می شود که در صفحات داخلی وب سایت انجام می شود تا به نوعی شناسایی این صفحات برای موتورهای جستجو ساده تر و راحت تر انجام شود. از جمله این ترفندها و تکنیک ها می توان به محتوای تولید شده (متنی، ویدیو، صوتی و تصاویر)، متاتگ تصاویر، متاتگ عنوان مطالب، متاتگ توضیحات محتوای تولید شده و خیلی از موارد دیگر هم اشاره کرد که تمامی اینها در کنار سئو خارجی می تواند به افزایش رتبه سایت شما در نتایج جستجوی سایت گوگل و در نهایت جذب ترافیک بیشتر، کمک کند.

اما در این مقاله قصد داریم مقداری در مورد سِئو خارجی و تکنیک ها و روش هایی که باعث می شود وب سایت تان برای موتورهای جستجو بهینه شود صحبت کنیم.

روش اول: تأثیری که شبکه های اجتماعی بر سئو خارجی سایت دارند

به طور حتم تمامی اشخاصی که یک گوشی همراه هوشمند در اختیار دارند از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، اینستاگرام (اپلیکیشن محبوب ایرانی ها)، توییتر، لینکدین، آپارات و خیلی از شبکه های دیگر هم استفاده می کنند و این می تواند بهترین و ناب ترین فرصت برای معرفی کسب و کار اینترنتی و حتی کسب و کار فیزیکی خودتان به مخاطبین است و به وسیله فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی از خودتان نشان می دهید می توانید به سرعت به یک برند شناخته شده و مشهور در دنیای اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی تبدیل شوید.

از شبکه های اجتماعی که بیان کردیم می توان به 4 نمونه از آنها اشاره کرد که بیشترین تأثیر را روی سِئو خارجی وب سایت شما دارد. از جمله این شبکه ها عبارتند از لینکدین، توییتر، فیسبوک و گوگل پلاس که البته در حال حاضر گوگل پلاس با سیاست هایی که شرکت گوگل در پیش گرفت برای همیشه از رده خارج شد و می توانید از اینستاگرام که محبوبیت زیادی هم نزد ایرانی ها دارد، استفاده کنید.

تأثیر استفاده از شبکه های اجتماعی زمانی روی سئو خارجی سایت تان بیشتر می شود که بتوانید از آنها ورودی هم دریافت کنید و به مرور زمان در نتایج جستجوی گوگل هم به بهترین رتبه ها دست پیدا کنید و حتماً پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال ارتقاء سِئو خارجی و کسب سود بیشتر از اینترنت هستید فعالیت در این شبکه ها را در اولویت کاری خودتان قرار دهید.

روش دوم: یکی از روش های جذب مشتری و ارتقاء سئو خارجی، تولید محتوا است

تولید محتوا بدون شک یکی از اصلی ترین راهکارهای جذب بازدید کننده و ترافیک است و به طبع تأثیر خیلی زیادی روی سِئو خارجی شما دارد. قطعاً تولید محتوا آن هم به صورت مداوم می تواند یک مقدار سخت و دشوار و شاید هم خسته کننده باشد اما به طور حتم انجام ندادن آن می تواند ضررهای جبران ناپذیری را بر پیکره کسب و کار اینترنتی شما وارد کند.

در اصل گوگل علاقه خیلی زیادی به سایت هایی دارد که به صورت مداوم اقدام به تولید محتوا آن هم محتواهایی با کیفیت و کاربرپسند می کنند و یکی از دلیل هایی که این سایت ها در بهترین رتبه های نتایج جستجو قرار دارند فقط تولید محتوا، تولید محتوا و باز هم تولید محتوا است.

این تولید محتوای جدید و ناب و کاربرپسند است که باعث می شود کاربران مجدداً به سایت برگردند و به مرور زمان تأثیر زیادی هم روی سئو خارجی سایت شما خواهد داشت. پس سعی کنید این سختی را به جان بخرید و به صورت روزانه و مکرر تولید کنید از محتواهای متنی گرفته تا ویدیو، تصاویر، پادکست های صوتی، فایل های الکترونیکی، اینفوگرافیک و غیره. گوگل این تضمین را می دهد که اگر به صورت مداوم این عمل را انجام دهید هم روی سِئو خارجی سایت تان تأثیرگذار خواهد بود و هم بهترین رتبه ها را در نتایج جستجوی کسب خواهید کرد.

روش سوم: از بازاریابی محتوا برای ارتقاء سئو خارجی استفاده کنید

یکی دیگر از روش ها و تکنیک های متعددی که روی سِئو خارجی سایت تأثیرگذار خواهد بود، بازاریابی محتوا است و به طور حتم به رخ کشیدن توانایی ها و مهارت ها به دیگران می تواند به جذب بازدید کننده و مخاطب کمک بسیار بزرگی به سایت شما بکند.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در بلاگ های دیگر سایت ها به خصوص آنهایی که سایت هایی که در حیطه کاری شما فعالیت می کنند اقدام به درج نظرات خودتان به همراه لینک سایت تان کنید. اما نکته اصلی این است که باید به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی به این موضوع دقت کنید.

زمانی که شما نظر شخصی تان را در مورد مطلب منتشر شده در بلاگ دیگر سایت ها به صورت حرفه ای و تخصصی به همراه لینک سایت تان قرار می دهید، باعث می شود تا دیگر افراد شما را به عنوان یک متخصص در این حوزه بشناسند که توانایی زیادی هم در صحبت کردن و هم در راهنمایی کردن دیگران دارد و به مرور زمان اگر به همین روش عمل کنید بازدید کننده های زیادی را جذب کسب و کار اینترنتی تان خواهید کرد.

از همه مهم تر اینکه موتورهای جستجو به صورت روزانه مطالب شما را در دنیای وب بررسی می کنند و هرگاه به لینک سایت تان رسیدند آن را ایندکس می کنند و این ایندکس ها اگر به صورت مکرر ایجاد شود تأثیر خیلی زیادی روی سِئو خارجی سایت شما خواهند داشت و شاید کمترین آنها همان بحث همیشگی افزایش رتبه یا بهبود رتبه در نتایج جستجو باشد.

 

محتوا سئو خارجی را به صورت ویدیو نوشته ببینید

 

فایل پاورپوینت محتوا: دانلود کنید

فایل PDF محتوا: دانلود کنید

 

جهان، بدون موسیقی غیرقابل تصور است.

سئو وردپرس شما را بعد از مطالعه سئو خارجی، دعوت به شنیدن این موزیک آرامبخش بی کلام می کند:

Search Engine Optimizationسئو
نوشتهٔ پیشین
سئو داخلی یا On-Page SEO
نوشتهٔ بعدی
الگوریتم های گوگل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست