الگوریتم های گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل
سئو

تقریباً هر روز شاهد تغییراتی  درباره الگوریتم های گوگِل در حوزه رتبه بندی خود هستیم. برخی از ترفندها و بروز رسانی ها کوچک و برخی به اندازه ای زیاد موثر. در جریان استفاده از موتور جستجوی گوگل توسط کاربران، این مجموعه چندین الگوریتم متفاوت را موسوم به الگوریتم های گوگِل در اختیار می گذارد. اگر به بازاریابی اینترنتی مشغول باشید یا حتی به طور منظم و به صورت آنلاین به دنبال اطلاعات هستید، احتمالاً از الگوریتم های گوگِل شنیده اید. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که دقیقاً چیست؟

برای اینکه بدانیم یک الگوریتم گوگل چیست، در ابتدا اجازه دهید بررسی شودکه به طور کلی الگوریتم چیست؟ یک تعریف استاندارد برای آن عبارت است از: مجموعه قوانینی برای حل مسئله ای با تعداد مراحل محدود. به دیگر سخن یک الگوریتم مرحله ای را برای انجام یک کار بسیار خاص در کامپیوتر معرفی و معین می کند.

تعریف الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگِل از همان تعریف پایه و قانون یک الگوریتم که در بخش قبلی توضیح داده شد، پیروی می کنند. لطفا به آخرین مرتبه ای که در گوگل جستجو کردید فکر کنید. به این فکر کنید که آیا شما واژگان “انتقام جویان” یا “هتل ترانسیلوانیا 2” را تایپ کرده اید ، موتور جستجوی گوگِل میلیون ها نتیجه را برای شما انتخاب کرده است.  اما گوگل چگونه تصمیم می گیرد کدام نتیجه را به شما نشان داده و به چه ترتیب؟ یک الگوریتم های گوگِل مکانیزم بسیار پیچیده ای برای ارائه نتایج جستجو دارد ومرتبا در حال تغییر است. اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق را علنی نمی کند، لیکن در اینجا چندین عنصر موثر را که می دانیم به طور واقعی بر توانایی ظاهری یک صفحه در نتایج حاصل از جستجوی کلمات کلیدی و خاص تأثیر دارند:

ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه ، برچسب های header و توضیحات متا
• تعداد پیوندهای ارگانیک به طور طبیعی در صفحه
• نحوه عملکرد وب سایت در تلفن هوشمند و تبلت ها

البته این ها فقط برخی خصوصیاتی است که الگوریتم های گوگِل هنگام تعیین روش فراهم کردن و رتبه بندی صفحه ها به بررسی آنها می پردازد.

چگونه گوگل مهم ترین عناصر را تعیین می کند؟

همانطور که الگوریتم های گوگِل “صفحه وب” را “می خواند” ، مقدار عددی از پیش تنظیم شده را برای هر صفت خاصه مورد نظر در صفحه تعیین و ذخیره می نماید. این عدد در نهایت به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین ، صفحه وب که دارای صفاتی مطلوب است به صدر جدول رده بندی صفحه ارتقا می باید، زیرا این الگوریتم اهمیت بیشتری به آن اختصاص می دهد. این مجموعه محاسبات پس زمینه به وسیله پلتفرم گوگل در سریع ترین زمان ممکن انجام شده و ممکن است تمام رتبه بندی ها دائما در نوسان باشد. دلیل این تغییرات این است که صفات دخیل در رتبه بندی صفحات یک وب سایت یا یک صفحه توسط توسعه دهندگان وب دستخوش تغییر می شوند.

رتبه بندی گوگل

بنابراین ، رتبه بندی هایی که توسط الگوریتم های گوگِل تعیین شده اند کاملا روان و مشخص عمل می کنند. صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی در رده سوم قرار دارد. ممکن است به عنوان محتوای مناسب به رتبه اول ارتقا یا بر عکس به رتبه دهم سقوط کند زیرا محتوای آن و سایر صفحات تغییر می کنند. معمولاً امتیازات مربوط به رتبه بندی توسط مشاغلی که بهینه سازی موتور جستجو یا سئو را  در سایت های خود دارند انجام می شود.

الگوریتم های گوگل برای جستجو چیست؟

الگوریتم اصلی از میان الگوریتم های گوگِل برای هر سری جستجوی انجام شده در سایت عمل می کند، اما توسط جستجوگر شخصی سازی خواهد شد. این الگوریتم برای هر جستجویی تنظیماتی دارد و حتی با کوچکترین تغییر در املا و ترتیب کلمات به سرعت تغییرمی کند. سپس نتایج به کاربر داده می شود، که می تواند برای بازدید از یک سایت تصمیم بگیرد. مجددا این بار نیز چنین اتفاقی به سرعت رخ می دهد.

علاوه بر این ،در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگِل برای عمل با طیف گسترده ای از عملیات شخصی سازی طراحی شده است. در سال های اخیر ، جستجوی گوگل به اندازه کافی پاسخگو بوده است تا هنگام تایپ یک عبارت توسط کاربر ، پیشنهاداتی ارائه دهد. این نشانگر نوع دیگری از الگوریتم مورد استفاده برای ایجاد منوی کشویی شخصی سازی شده برای مجموعه ای از پیشنهاد های جستجو بر اساس تاریخچه مرورگر و سایر عوامل است.

الگوریتم گوگل برای سئو چیست؟

همانطور که قبلاً اشاره شد ، الگوریتم های گوگِل به طور کاملا حساس به جزئیات از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحه استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص ، به کار گیری سئو است. سئو در اصل روشی برای بیان گوگل است که یک وب سایت یا صفحه وب در مورد یک موضوع خاص عمل می کند. سال ها پیش ، روشی در وب سایت ها استفاده می شد که “مطالب مربوط به کلمات مهم” محتوای تولید شده را  تبدیل به “مطالب کلیدی” کنند. در اصل ، فرض بر این بوده است که الگوریتم گوگل تصور می کند هرچه کلمات کلیدی بیشتری نوشته شده اند، صفحه وب مهم تری خواهد بود.

هنگامی که این موضوع به وسیله گوگِل رصد و تحویل گرفته شد، الگوریتم خود را تغییر داد تا بدین ترتیب سایت هایی که صفحات شان با کلمات کلیدی پر می شود، جریمه کند.  به همین دلیل ، باید از هرگونه تاکتیکی که با هدف برون سپاری موتورهای جستجو انجام می شود ، خودداری کرد.

گوگل به ندرت هیچ تغییری در الگوریتم های خود را ارائه نمی دهد، مگر آنکه از تغییرات عمده باشد. تغییرات کوچکتر در داخل ایجاد می شوند و معمولاً به جز موج های کوچکتر احساس نمی شوند. در عوض ، ضروری است که به سادگی قدرتی را که الگوریتم های گوگِل در اختیار می گذارد ، تائید نموده  و سعی کنید بهترین وب سایت ممکن را تولید کنید. در نتیجه ، بازدید کنندگان از آنچه می بینند راضی هستند، که این  همیشه یک سیگنال رتبه بندی مثبت است.

برخی الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا

پاندا فرآیند “نمره کیفیت” را به صفحات وب اختصاص داده و سپس این نمره به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می شود. در ابتدا ، پاندا به جای بخشی از جبران رتبه بندی گوگل ، فیلتر بود ، اما در ژانویه سال 2016 ، به طور رسمی در الگوریتم اصلی گنجانیده شد.

بررسی های منظم سایت را برای تکثیر محتوا ، محتوای سبک و پر کردن کلمات کلیدی انجام دهید. برای انجام این کار ، شما به یک وب سایت حسابرسی/حسابداری مانند حسابرس وب سایت SEO  PowerSuite  نیاز دارید.

الگوریتم پنگوئن

هدف گوگل از ارائه این الگوریتم رتبه بندی سایت هایی است که پیوندهای آنها دستکاری می شود. از اواخر سال 2016 ، پنگوئن بخشی از اصلی ترین الگوریتم های گوگِل بوده و برخلاف پاندا، الگوریتمی در زمان واقعی است. رشد نمودار پیوندخود را تحت نظارت داشته،  ممیزی های منظمی را با یک چک لیست در پس زمینه مانند پیوند SEO SpyGlass انجام می دهد

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر بر جستجوهایی که مبتنی بر مکان کاربر است، تأثیر می گذارد. این به روزرسانی ها روابط نزدیکی بین الگوریتم محلی و الگوریتم های گوگِل اصلی ایجاد کرده است. به این معنی که اکنون از عوامل سنتی   SEO  برای رتبه بندی نتایج محلی استفاده می شود.

الگوریتم موبایل

به روزرسانی تلفن همراه هوشمند گوگل ( با نام مستعار Mobilegeddon ) اطمینان حاصل می کند که صفحات سازگار با تلفن همراه به طرز شگفت آوری در صدر جستجوی تلفن همراه قرار دارند..

الگوریتم رنک براین

این الگوریتم بخشی از یکی از الگوریتم های گوگِل یعنی Hummingbird است که یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می کند تا معنای مربوط به آن مواردی که نمایش داده شده اند را درک کند و در پاسخ به سؤالات موجود از نتایج جستجوی متناسب با بهترین خدمات استفاده کند.  گوگل رنک براین
را سومین عامل مهم رتبه بندی می نامد. در حالی که موارد و مشکلات خارج از رتبه بندی رنک براین را نمی دانیم ، عقیده کلی این است که ویژگی های مربوط به رتبه بندی صفحات وب را برای یک پرس و جو مشخص ، که در اصل عوامل رتبه بندی خاص پرس و جو هستند ، شناسایی می کند.

الگوریتم Hummingbird

به گوگل کمک می کند تا سؤالات مبتنی برجستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با جستجوگر مطابقت دارند (بر خلاف شرایط فردی در پرس و جو). در حالی که کلمات کلیدی همچنان از اهیتی خاص ، Hummingbird باعث می شود که صفحه ای برای یک پرس و جو رتبه بندی شود حتی اگر کلمات دقیقی را که جستجوگر وارد نکرده باشد ، درج کند. این به کمک پردازش زبان طبیعی حاصل می شود که به فهرست بندی معنایی نهفته ، اصطلاحات مشترک و مترادف متکی باشد.

 

محتوا الگوریتم های گوگل را به صورت ویدیو نوشته ببینید

 

جهان، بدون موسیقی غیرقابل تصور است.

سئو وردپرس شما را بعد از مطالعه الگوریتم های گوگل، دعوت به شنیدن این موزیک آرامبخش بی کلام می کند:

Search Engine Optimizationسئو
نوشتهٔ پیشین
سئو خارجی (Off-page SEO) چیست؟
نوشتهٔ بعدی
پیوند یکتا در وردپرس

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • علیرضا
    05/04/2020 05:42

    درست زمانی که فکر میکردید جستجوی اینترنتی به کمال رسیده و دیگر بهتر از این نمیشود، گوگل دست به طراحی و انتشار بزرگ ترین و باهوش ترین الگوریتم خود در 5 سال گذشته زده است. این الگوریتم که با نام BERT شناخته میشود، یک الگوریتم بر پایه هوش مصنوعی است که به ربات های گوگل کمک میکند تا ساختار معنایی کلمات موجود در یک عبارت جستجو شده (کوئری) را به شکل دقیق تری درک کند.

    پاسخ
    • محمد امینی
      05/04/2020 13:38

      ممنون که اطلاعات ارزشمندتان را در اختیار ما گذاشتین

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست